February 7, 2009

Syukur Kepada Allah, Abdul Baba Akhirnya Temui Hidayah

Ustaz Fazlulrahimi Maarop (3 dari kiri), saudara Abdul Baba (4 dari kiri). Turut hadir saudara Saudara Che Mat Yusof, Ketua Kampung Tasik Permai (2 dari kiri), Saudara Zailani, Setiausaha Masjid Ubudiah (2 dari kanan) dan Saudara Shahril Shuhaimi, AJK Dewan Pemuda PAS Ampang (kanan sekali).

Masjid Ubudiah, Kg Tasik Tambahan, 6 Feb 2009 - Rasa syukur tidak terkira ketika menyaksikan Saudara Shanmugam, 62 atau nama Islamnya Abdul Baba Bin Abdullah dari Kg. Tasik Permai melafazkan dua kalimah syahadah di hadapan Ustaz Fazlulrahimi Maarop yang merupakan Ahli Majlis MPAJ dan juga Ketua Pemuda PAS Kawasan Ampang. Turut menyaksikan upacara tersebut ialah ratusan jemaah di masjid berkenaan sebelum al-fadhil ustaz menyampaikan tazkirah jumaatnya.

Inilah tanda kebesaran Allah yang memberikan hidayah kepada sesiapa sahaja yang dikehendakinya. Berkat akhlak mulia dan layanan baik kepada semua kaum oleh para muslimin dan muslimat, nikmat terbesar ini dikurniakan oleh Allah kepada yang menghargainya. Semoga saudara Abdul Baba dan semua muslimin muslimat akan terus kekal dalam iman sehingga ke akhir hayat, amiin. ~ AQ