July 16, 2008

Longkang Punca Banjir Siap Diubahsuai - Tahniah Kepada Semua Yang Terlibat

Ampang Campuran,
16 Julai 2008, Rabu - Alhamdulillah, akhirnya salah satu punca banjir utama di Ampang Campuran siap dibaiki dan diubahsuai. Punca tersebut adalah longkang besar di Jalan 1/1 di mana sebelum ini longkang tersebut terdiri daripada dua palong sederhana besar melintasi bawah jalan tersebut.


Keadaan longkang biasanya bertambah buruk lagi setiap kali hujan lebat dengan terdapat timbunan sampah sarap seperti kayu, dahan-dahan pokok, pelepah kelapa dan sebagainya yang dihanyutkan air yang akan menyekat laluan air di palong tersebut. Keadaan banjir setiap kali hujan lebat ini telah berlarutan hampir sepuluh tahun.


Namun, hasil usaha berterusan Pejabat Adun Lembah Jaya yang diwakili oleh Puan Hjh Rohainah Hj Hasan bersama Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), keputusan mengubahsuai longkang berkenaan dari dua palong kepada satu palong empat segi dibuat. Orang ramai yang ditemui berharap agar usaha berkenaan membuahkan hasil. Tahniah kepada yang berusaha, semoga usaha kalian menjadi contoh yang diikuti. - AQ