July 15, 2008

Motivasi Remaja - Ke Arah Kecemerlangan Remaja Dunia & Akhirat


15 Julai 2008, Selasa
Taman Mulia Jaya - Pada hari ahad, 13 Julai 2008 yang lalu, bertempat di Surau Al-Asyraf satu program Motivasi Remaja diadakan anjuran bersama Surau Al-Asyraf, Belia Islam Ampang (BISA) dan Komuniti DUN Lembah Jaya. Antara tujuan program ini diadakan adalah untuk membentuk generasi rabbani yang cemerlang di dunia dan akhirat.

Program ini dirasmikan oleh Adun Lembah Jaya, YB Khasim Abdul Aziz. Dalam ucapannya beliau mensarankan agar institusi masjid dan surau dijadikan sebagai pusat perkembangan ilmu pengetahuan dan perlu dihidupkan sebagai pusat tarbiyah yang aktif.

Penceramah yang menyumbang tenaga dan kepakaran mereka pada program tersebut ialah al-Fadhil Ustaz Fazlul Rahimi Maarop merupakan salah seorang Ahli Majlis MPAJ yang baru. Manakala penceramah yang kedua ialah seorang Perunding Motivasi iaitu Ustaz Ridzuan Rahmat. Program yang disertai oleh kira-kira 95 orang pelajar berusia antara tujuh hingga tujuh belas tahun itu berakhir dengan penyampaian sijil penyertaan yang disampaikan oleh pegerusi BISA, Ustaz Ibrahim Yusoff sejurus sebelum azan Zohor dilaungkan. Hadir sama meraikan program tersebut pengerusi surau, Saudara Ghazali Aman. - AQ