November 15, 2011

Pelepasan Yang Menyuntik Semangat Perjuangan

 
14 November 2011, Pandan Indah - Seramai 7 orang pemuda dari Dewan Pemuda PAS Ampang (DPPA) telah dilepaskan dari pertuduhan perhimpunan haram & konvoi haram yang dikenakan ke atas mereka selepas ditahan di perkarangan Masjid Taman Kosas Fasa 2 Julai lalu.
Perlepasan ini anataranya adalah hasil hujah bernas para peguam yang mewakili tertuduh sepanjang tempoh perbicaraan. Salah seorang yang peguam yang berjasa tersebut ialah Saudara Fazarudin Sujari Md Radzi. Dalam sidang media yang diadakan diluar Mahkamah Sesyen Ampang semalam beliau menyatakan pihak pendakwa tidak berjaya mendatangkan hujah yang munasabah untuk mensabitkan kesalahan ke atas yang tertuduh. Menurut beliau lagi, sekiranya pertuduhan diteruskan, ianya adalah bertentangan dengan dasar kerajaan untuk memperjuangkan hak asasi manusia dan menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Namun perbicaraan demi perbicaraan terus diadakan sehingga hari ini semata-mata untuk menakut dan menyusahkan rakyat sahaja. Justeru, beliau berharap agar segenap lapisan masyarakat yang inginkan keadilan ditegakkan di negara ini terutama para pemuda dan pejuang keadilan agar tidak gentar dengan ugutan dan provokasi dari pihak Umno dan Barisan Nasional.

Ketua Penerangan DPPA Aouis Mohamed sedang menemuramah Saudara Fazarudin

 Ketua DPPA, Ustaz Fazlulrahimi Maarop bagi pihak tertuduh (OKT) amat bersyukur dan mengucapkan berbanyak terima kasih kepada semua pihak yang menyokong dan memberikan kata-kata semangat terutama para peguam yang telah bertungkus lumus dalam membela mereka sepanjang perbicaraan. 7 orang OKT tersebut adalah Ustaz Fazlulrahimi, Shahril, Engku Faizan, Fathullah, Rozaimi, Shafi'e dan Adha. Turut dilepaskan bersama mereka ialah AJK JKP MPAJ Saudara Shah Jahan yang dibicarakan atas dakwaan memakai baju bersih.