July 27, 2008

PROGRAM Motivasi Dan Kursus Kesempurnaan Solat Di Semua Masjid Dan Surau

Ampang, 27 Julai 2008 (24 Rejab 1429) - "Kita akan buat Program Motivasi dan Kursus Kesempurnaan Solat ini di seluruh masjid dan surau sekitar Ampang", kata Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Ampang, Ustaz Fazlul Rahimi Maarop (gambar).

Menurutnya, program seumpama ini amat penting memandangkan keadaan remaja masakini tidak kira sama ada di bandar atau kampung adalah amat membimbangkan. "Kita boleh lihat di mana-mana sahaja remaja berpeleseran, pergaulan bebas lelaki dan perempuan dan sebagainya terutamannya bila musim perayaan atau apa juga sambutan seperti malam tahun baru atau sambutan kemerdekaan negara setiap tahun".

Menyedari kewajipan pencegahannya, Dewan Pemuda tampil dengan pelbagai kaedah. Selain dari mengedar risalah setiap minggu, penganjuran program-program motivasi dan seumpanya diperbanyakkan. Menurut Ustaz Fazlul lagi, "Dulu bukan semua surau kita boleh masuk untuk buat program, masjid langsung tak merasa. Sebab tu dulu kita banyak edar risalah je. Sekarang semuanya dah berubah, kita akan gunakan segala kemudahan untuk manfaat bersama". Beliau bagi pihak Dewan Pemuda PAS Kawasan Ampang menyeru kepada masyarakat di Ampang khususnya agar sama-sama menyumbang sama ada tenaga, wang ringgit, buah fikiran dan apa saja dalam menjalankan tanggungjawab amar maaruf nahi mungkar. - aq