May 11, 2009

Ringkasan Muktamar Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor Kali Ke 43




GOMBAK : Semalam, 10hb 05 . 09 bersamaan 15 Jamadilawal 1430 Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor ( DPPNS ) telah mengadakan Muktamar Tahunannya yang ke 43 di Dewan Dato' Fadhil Noor Taman Melewar.Majlis tersebut telah di sempurnakan oleh Yang Berkhidmat Dato' Haji Mahfuz bin Omar, Ahli Parlimen Pokok Sena merangkap Ketua Penerangan PAS Pusat . Antara perkara yang di sampaikan beliau ialah supaya semua pemuda memainkan peranan yang penting dalam mencari pelapis bagi menggantikan pimpinan yang ada supaya ia mendapat tarbiyah yang sebenarnya daripada pimpinan peringkat atasan agar ia memahami dasar perjuangan yang di bawa oleh PAS.


Memandangkan Muktamar kali ini merupakan tahun pemilihan, di harapkan agar pimpinan yang terlantik menjalankan amanah dengan sebaik mungkin demi memartabatkan Islam di muka bumi ini.


Dewan Pemuda PAS Ampang juga telah menghantar 8 orang Perwakilan beserta 4 orang Pemerhati dan seramai 5 orang Petugas Unit 'amal ke Muktamar kali ini.


Alhamdulillah, segalanya berlangsung dengan baik dengan sama2 membahas dan memberi pandangan bagi memantapkan lagi organisasi pemuda di setiap peringkat samada Cawangan, Kawasan, Negeri mahupun di peringkat Pusat.


Marilah kita manfaatkan segala ruang yang ada ini untuk menarik golongan muda terutamanya anak-anak ahli supaya ianya tidak terkeluar dari landasan Islam itu sendiri.