March 4, 2009

Imarahkan Dewan Orang Ramai Sebaiknya, Tunjukkan Akhlak Mulia - KP Ampang

Taman Sri Ampang, 6 Rabiul Awwal 1430 / 3 Mac 2009 - Melentur buluh biar dari rebungnya. Generasi muda hari ini adalah pemimpin masa hadapan. Justeru, mereka harus diberi perhatian daripada dibiarkan hanyut dalam arus kehidupan yang penuh dengan keseronokan dan hiburan semata-mata. Antara kaedah untuk mendekati mereka ialah dengan program-program riadhah, perkhemahan dan sebagainya yang di dalamnya disulami dengan tarbiyyah dan ilmu bagi membentuk syakhsiyah seorang muslim mu'min. Namun, apa jua kaedahnya pasti memerlukan sedikit pelaburan yang insyaAllah akan menjanjikan pulangan yang tidak ternilai di sisi Allah SWT.

Bertempat di Dewan Orang Ramai Taman Sri Ampang, Dewan Pemuda PAS Ampang melalui Ketua Pemudanya, Ustaz Fazlulrahimi Maarop menyampaikan sumbangan kepada Pemuda PAS Cawangan Taman Sri Ampang / Watan berjumlah RM1000.00. Pemuda cawangan diwakili oleh Ketua Pemudanya, Saudara Shahiful.

Di dalam ucapannya, Ustaz Fazlul mencadangkan agar Pemuda-pemuda Cawangan menghidupkan aktiviti-aktiviti kemasyarakatan di tempat-tempat terbuka seperti dewan-dewan orang ramai dan sebagai agar ianya boleh disertai oleh sesiapa sahaja tanpa segan silu dan secara tidak langsung memberitahu masyarakat tentang keterbukaan PAS yang mengamalkan konsep negara berkebajikan untuk rakyat (bukan kebajikan untuk kroni sahaja). Menurutnya lagi, dewan bukan hanya untuk program-program berbentuk sukan semata-mata. Dewan juga boleh digunakan untuk mengadakan program-program ilmiah seperti forum, diskusi dan seumpamanya.

Turut hadir meraikan majlis ringkas tersebut ialah YDP PAS Kawasan Ampang dan ADUN Lembah Jaya, YB Khasim Abdul Aziz, Ketua PAS Cawangan Taman Sri Watan, Tuan Haji Fooad Yaakob, Ketua PAS Cawangan Tmn Sri Ampang dan AJK DPP Kawasan Ampang. Majlis bersurai pada jam 11.30 malam. ~ AQ