November 8, 2008

Pertemuan Dengan Pemuda Ampang Campuran - Tak Kenal Maka Tak Cinta...

31 Oktober 2008, Ampang Campuran - Setelah sekian lama bercadang untuk adakan perjumpaan dengan pemuda Ampang Campuran, akhirnya tercapai juga cita-cita tersebut hasil kerja keras 'orang-orang kuat' Ampang Campuran iaitu Saudara Salehuddin Hj Mohd Rusli dan Saudara Shaiful Amri.

Program bertempat di Dewan Orangramai Kg Ampang Campuran dengan kehadiran kira-kira 15 orang pemuda. Ketua Pemuda PAS Kawasan Ampang, Al-Fadhil Ustaz Fazlulrahimi Maarop menyampaikan tazkirah beliau sekitar 20 minit.

Dalam tazkirahnya, beliau mengingatkan para remaja dan pemuda agar tidak leka dengan hiburan dan keseronokan. Para remaja dan pemuda hendaklah melakukan sesuatu yang berfaedah yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.

Seronok rasanya bila semuanya berjalan lancar. Baik-baik rupanya pemuda-pemuda ni. Mereka sanggup untuk menyertai setiap program yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan terutama aktiviti luar dan sukan. Kalau ada cakap-cakap yang mengatakan para pemuda ni liar dan sebagainya, cakap-cakap tersebut adalah tidak benar sepenuhnya. Bergaul dulu dengan mereka, baru kita tahu macam mana mereka sebenarnya. Harap-harap merekapun berperasaan begitu terhadap PAS, insyaAllah. -aq